Českobudějovické letiště se stává bojištěm jihočeských politiků

 Hrubá stavba mezinárodního letiště v Českých Budějovicích se blíží ke konci. Už začaly testy modernizovaného zařízení. První zkušební let je naplánován na květen 2020.

Technicky by letiště nebylo problémem, i když předem nikdo neví, jak vše bude fungovat, stalo se však problémem politickým. Pro některé jihočeské politiky jsou přednější osobní zájmy , než zviditelnění a propagace Jihočeského kraje a města České Budějovice. Vylévání jedu opozičními politiky bylo načasováno před krajskými volbami v roce 2020. Senátor Faktor se diví, že letiště kritizují ti, kteří jeho stavbu před 15 roky iniciovali. Ukazuje na letiště v Pardubicích, které je prodělečné.

Letiště by mělo být bránou do světa Jihočechům i obyvatelů Dolních Rakous. Je ovšem zřejmé, že přistávací plochy a přístřešek pro cestující se jen přistávajícími letadly neuživí. Bude potřebovat jiné zdroje příjmu, je zde možnost zřídit výcvikové centrum pro zaškolování leteckých zaměstnanců, servizní zařízení, logistická centra.

Manažer českobudějovického letiště Dieter Pammer se nehodlá do politické debaty zapojovat, tvrdí, že podle silných signálů ze světa o českobudějovické letiště je zájem už dnes, a pokud politici nic nezmění, už dnes je možné prohlásit, že českobudějovické letiště bude po Praze druhým nejvytíženějším českým letištěm. Problémy ostatních regionálních letišť nejsou přenosné.

Daleko větší problém než přilákání velkých obchodních řetězců Pammer vidí v místní dopravě a v ubytovacích službách jihočeské metropole.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

"Raději Hitlera než Habsburka," mínil neschopný ministr

DFC Budweis byl za 1. republiky nejúspěšnějším jihočeským fotbalovým klubem

Jindřichohradecko jako Divoký západ